Idag (lördag) har vi besökt Yosemite nationalpark som ligger ca 4 timmars bilfärd från Monterey. Vi startade 05.00 imorse och kom hem vid 22.40. Vädret var helt perfekt med klarblå himmel nästan hela dagen. Temperatur mellan 6 gr till 25 gr beroende på hur högt upp vi var i parken. Bland annat var vi på en fantastisk utsiktpunkt med vy över området samt besökte de gamla redwood-träden i södra området. Ett av träden hade en omkrets av 31.4 m och var ca 2700 år gammalt.

Bland de gamla Redwood-träden.



1 kommentar:
Oj vad du får uppleva mycket.Åsa och Mattias var här och tittade på dina fina bilder.De hälsar så mycket.
Skicka en kommentar