På söndag förmiddag tog vi en promenad i kvarteren nära hotellet. Området skiljer sig åt beroende på vilket håll man går åt. Åt ena hållet är det ganska slitet med många uteliggare medan åt andra hållet är det ganska uppfräschat.
Vid 12-tiden lämnade vi hotellet för att påbörja färden mot NPS.
Vi passerade bland annat Golden Gate-bron. Vädret var lite dimmigt och blåsigt åt det hållet så det blev tyvärr ingen vidunderlig utsikt som man annars skulle kunna tänka sig.
Vi stannade till på ett outlet och kollade vilka priser de låg på. Ganska hyfsat kan man väl säga. Exv Hugo-skjorta kring 500 svenska kr.
Som ni kan ana på bilderna skiftade vädret under den ca 2 timmar långa resan, från dimmigt i San Francisco till varmt och soligt i Gilroy (outlet) till att bli mer liknande svensk vår i Monterey med temp på 12-14 grader.
Vid framkomst till NPS hade vi en kort genomgång om veckan som kommer, innan var och en kunde gå till sitt.
1 kommentar:
Här firade vi en kall valborgsmässoafton c:a 6-7 grader,inget ovanligt förstås.
Skicka en kommentar